A CASA NOSTRA

Crònica de l'actualitat del Llull

Curs 2013-14

¡FELICIDADES JULIO!



Nuestro compañero de 2º de Bachillerato L Julio Parra Martinez ha superado la fase local de la XXI OLIMPIADA ESPAÑOLA DE FÍSICA, lo que le da acceso a la fase estatal en Abril.
Desde la revista queremos felicitarle, así como a su profesora, Carmen Sevilla, y apoyarle en su próxima fase.
Queremos darte todos nuestros ánimos, porque puedes conseguirlo. ¡Ánimo Julio!
¡Vas a dejar huella!




ENTREVISTA A JULIO PARRA
Per Maria Parra Martínez, 3r d’ESO L.


Julio Parra Martínez, nascut el 17 de juny del 1992, va estudiar al Col.legi Públic”Mestalla” i actualment està al 2n curs de Batxillerat a l'IES Ramon Llull. Va ser seleccionat per a la fase autonòmica de les Olimpiades de Física, entre més de 100 aspirants.

Julio, com et vas assabentar d'aquestes proves?
Em va informar la meva professora de física, Carmen Sevilla.
Quan vas fer l'examen estaves molt nerviós?No, estava normal, com si estiguera fent un examen de l'institut
Com et vas sentir quan et vas adonar de que havies passat la primera prova?
Molt content, li ho vaig dir a tot el món.
En les classes has aprés molt?
Si, moltíssim. M'han agradat molt i m'han servit per a anar millor a l'institut, independentment de que passe o no a la nacional.
Com s'han portat amb tu els professors i els alumnes?
He fet molts amics i els professors en les classes quasi tots molt bé, però en l'examen s'han passat molt.
Amb aquestes classes ja tens més clar que vols estudiar a la Universitat?
Sí, abans no sabia si fer enginyeria aeronàutica o física, però ara tinc clar que física.
Quin és el tema que més t'agrada de la física?
El poc que he vist de la quàntica, la relativitat i la termodinàmica.
Amb quina antelació has començat a estudiar per a l'examen per a passar a la nacional?
Una setmana més o menys.
Com t'ha eixit l'examen? Creus que tens oportunitats de passar?
No tan bé com m'haguera agradat. El veig dificil.
Després d'aquesta prova, si passares, què hauries de fer?
Fer algunes classes de laboratori i després anar a la prova per a passar a la internacional.
Moltes gràcies, Julio. Esperem que sigues un dels primers, i que guanyes tots els premis que pugues.