A CASA NOSTRA

Crònica de l'actualitat del Llull

Curs 2013-14

EXAMINA’T

PROVES DE NIVELL PER ALS ALUMNES DE SECUNDÀRIA

Durant aquestes setmanes s’estan realitzant proves als centres per a avaluar el nivell dels alumnes en general i del centre en particular.
04.11.2009 - REPORTERES INTRÈPIDES. IES RAMON LLULL -

________________________________________

Época d’exàmens als instituts i col•legis de la Comunitat Valenciana? No ens referim als exàmens que es realitzen a final de cada avaluació sino, a una sèrie de proves que estan fent-se per a avaluar el nivell de cada centre de la Comunitat.
Es realitzen quatre proves de diferents assignatures. Hi ha de valencià, de castellà, d’anglés o francés i matemàtiques.
Són quaderns d’aproximadament vint fulls que estan destinats a dues assignatures diferents. La primera sessió és la de matemàtiques i la segona, la de valencià. Aquestes dues estan incloses en un mateix butlletí. En un altre, podem trobar la de castellà i anglès o francés.
La fi d’aquestes proves és comprovar el nivell dels alumnes obtingut al llarg del primer cicle d’ESO i observar el nivell que hi ha al centre.
Els exàmens són completament anònims. L’única informació que has d’aportar és el nom del centre on estudies, el curs i el grup i número de llista que ocupes a la classe.
Al final de cada prova un altre qüestionari arreplega informació sobre cadascuna de les assignatures avaluades, amb preguntes com per exemple: si ho entens bé i amb facilitat, si t’agrada, si le dediques molt de temps, si reps ajuda per part d’alguna persona fora del centre o preguntes com les activitats que fem a classe.

Després de realitzar una enquesta a l’alumnat de 3r de l'IES Ramon Llull, hem pogut constatar que les proves que millor han eixit són les de lletres (valencià, anglés i castella) i la que pitjor és la de matemàtiques

Petit jardí botànic al Llull

CADA PLANTA ESTÀ RETOLADA EN VALENCIÀ, CASTELLÀ I AMB EL NOM CIENTÍFIC EN LLATÍ
L’institut compta amb un espai verd amb nombroses espècies vegetals degudament catalogades
28.10.2009 - REPORTERES INTRÈPIDES.

Aquest curs celebrem els 25 anys de la creació del nostre institut. És un centre que pot semblar des de fora com molts d’altres de l’època, però el diferencia el seu petit jardí, un xicotet espai verd que s’ha anat construint poc a poc, a iniciativa d’alguns professors del departament de Ciències Naturals, entre els quals destaca Luis Felipe Moreno.
El propòsit de crear un jardí s’inicià al poc de fer l’institut i ara la terra que envolta l’edifici està coberta de nombroses plantes, i la tuia, el margalló, el llorer, la prunera de fulla roja, el palmito, el cedre, la llimera, el pi australià, el ficus, l'ametler, el xop… conviuen amb el romero, l’heura de terra, el gesmil, les margarides, els rosers i d’altres flors que donen un ambient més alegre i ens fa sentir enmig d’entorn natural i ecològic entre tant edifici i construccions que tenim al voltant.
És costum de l’institut plantar un nou arbre en dates significatives. Així, als deu anys de la creació del centre s’hi plantà un xiprer a la porxada. Als vint anys, fou una olivera la que plantàrem al costat de l’entrada del bar. En estes ocasions, a més, es féu una petita cerimònia, i junt a l’arbre també hi figuren uns versos com homenatge als anys viscuts al centre. Al peu de totes les plantes, uns socarrats elaborats per Dolors Manaut, que és l’administrativa de l’institut i, a més, una gran artista, retolen el nom de cada espècie en valencià i castellà, junt al nom científic en llatí.
Els alumnes se sentim privilegiats gaudint d’aquestes plantes que no sols donen color al nostre institut, també ens donen vida . Hem de valorar-les perquè formen part del nostre ecosistema. I, com passa amb la vida, unes plantes continuen el seu creixement vigorós, i d’altres, com li passà al xiprés, es van assecant. Quin nou arbre plantarem per a celebrar els 25 anys? Hem d’anar pensant-lo, la cerimònia serà al febrer, durant les jornades culturals.

CONCURS DE PERIODISME ESCOLAR

OPINIÓ

Valorem positivament l’experiència d’haver participat en “periodista escolar”


29.11.2009 - Marta García , Marina Borredà , Andrea Ferrando i Àngela Segura -

El 30 de novembre finalitza el concurs de premsa “ periodista escolar” que en aquesta edició ha acollit una gran quantitat de centres, i no sols de València i província, ja que el concurs ha arribat fins a les escoles d’Amèrica llatina. Quatre xiques del grup "reporteres intrèpides" comentem com ha estat per a elles l'experiència.

Marta:

Aquest concurs m’ha servit per a saber més les coses que passaven al nostre món, per unir en un mateix lloc a tots els jòvens valencians i estrangers, ja que comentava les notícies dels altres grups, mirava quines notícies havien posat, si ens havien comentat les nostres, etc.

Una de les coses que més m’ha agradat és que per un instant pareixíem un grup de premsa de veres, un periòdic on totes les periodistes hem treballat coordinades per aconseguir complir la nostra part.

Com he dit abans, l’edició d’Amèrica Llatina ens ha aportat cultura perquè no coneixíem què passava a eixa part del món, i gràcies a les notícies que pujaven, ja sé que la seua situació és molt diferent a la nostra.

Marina:

Ha sigut una experiència nova com a reporteres. M'ha paregut molt interessant, ja que els temes de les notícies eren d'actualitat i ens importaven a totes. Jo crec que el que més m'ha agradat és el temps dedicat a buscar i redactar notícies, i, encara que no guanyem res, considere que el resultat obtingut ha sigut molt satisfactori.

Entrar a la nostra portada i vore que la gent comenta i que li agraden les notícies, em genera molta alegria i em fa escriure més.

Si aquest concurs poguera començar de nou, em tornaria a apuntar, perquè ha sigut una experiència molt bona.

Andrea

La meua opinió del concurs és també molt positiva.
Ha sigut una experiència molt bonica i inoblidable, i a més, crec que totes hem aprés alguna cosa, ja que hem treballat com autèntiques reporteres: hem redactat notícies, hem fet enquestes als alumnes...
A més, crec que és un concurs molt bo, per a fomentar la llengua en valencià a la nostra comunitat i perquè els joves s'informen de tot, mitjançant fonts més properes a nosaltres.

La meua reflexió de tot açò és que m'han agradat molt aquests dos mesos que hem estat treballant de reporteres al concurs del "periodista escolar" i sense pensar-ho tornaria a realitzar l'experiència si m’ho proposaren.

Àngela:

El treball periodístic fet, el valore molt positivament, però el que més m’ha agradat ha estat vore el que fan els altres centres, entre els quals m’han impressionat especialment les notícies i entrevistes elaborades per xiquets de llatinoamèrica, en les quals -a banda de vore de prop les calamitats que sufreixen ( que sempre a la televisió semblen tan, tan llunyanes)- hem tingut l´opotunitat de comentar-les i també donar un poc a conèixer la nostra cultura i les coses que per ací ens passen.

Aquest concurs m´ha semblat una interessant manera de fomentar l´ús de la notícia escrita no sols per a informar, i és que en un diari podem trobar sentiments tant d´alegria com de desesperació, entrevistes a personatges que comencen el seu camí al món del cinema o la música i que potser d´ací uns anys siguem tant o més importants que els ídols d’hui en dia. Jo us convide a descobrir totes estes coses i moltes més llegint la premsa.

Per a acabar, a soles agrair tota la gent que de manera directa o indirecta ens ha ajudat a nosaltres, les reporteres intrèpides, a dur a terme la nostra edició digital , molt en especial al grup “Equilibrio Perfecto” per la seua atenció i col.laboració en l´entrevista i, tambè agrair a totes les persones que s´han parat un moment a llegir algunes de les nostres notícies i les han comentat i valorat.

I una última cosa : Convide a tot el que vullga que es presente per a formar part del Periodista escolar del proper any ja que ha sigut una expèriencia inoblidable.